استخوان هایی محکم تر با ورزش و تغذیه مناسب

استخوان هایی محکم تر با ورزش و تغذیه مناسب

بطور کلی چاقی در ناحیه شکم ، موجب فشار روی استخوان های ستون فقرات ، پانکراس، مثانه و دستگاه تنفسی و سایر اعضای بدن است . توده ی چربی سفت در شکم که حاصل سالها تجمع چربی در اثر تغذیه ناصحیح و عدم مصرف کالری به اندازه کافی ، فشار بسیار زیادی بر اعضای بدن به خصوص استخوان ها وارد میکند . به نحوی که فرد چاق در هنگام ایستادن وزن خود را روی شکم می اندازد ، از آنجا که شکم قدرت نگهداری بدن را بطور کامل ندارد، از درون به ستون فقرات فشار می آورد و در یک حرکت ناگهانی و یا برداشتن جسمی سنگین ، مهره کمر جابجا می شود و دیسک کمر حاصل می شود . از طرفی ، از آنجایی که افراد چاق اغلب گوشت خوار ولبنیات خوار های حرفه ای هستند لذا کلسترول زیادی به بدنشان وارد می شود و اساسا کلسترول مضر دشمن املاح مفید نیز هست چرا که موجب تنگی رگ ها و عدم عبور جریان خون بطور صحیح و در نتیجه کاهش رسیدن املاح شبه کلسیمی به بدن و پوک شدن استخوان ها می شود (این پدیده گاه موجب سر درد و ضعف و بی حالی و افسردگی نیز می شود)، بی تحرکی سلسله علل پوکی استخوان ها را کامل می کند، لذا مصرف امگا۳ برای استخوان ها خالی از لطف نیست امگا ۳ در گردو به وفور یافت می شود .یکی از بزرگترین اشتباهات رایج عامه این است که خوردن لبنیات به تنهایی سرشار از کلسیم و ویتامین D برای بدن کفایت می کند ، بدن نیاز به کلسیم و املاح و تحرک کافی دارد.بهترین ورزش استحکام بخش استخوان ها ورزش های قدرتی هستند ورزش هایی مانند بدن سازی، بارفیکس ، شناسوئدی. هر ورزشی که باعث شود به ماهیچه و به طبع ان به استخوان ها فشار آورید برای استحکام استخوان ها مفید هستند .آنقدر به ماهیچه ها فشار بیاورید که درد بگیرند و سپس خرما و یا شیر و یا ترکیبی از هر دو را میل کنید چراکه هنگام فشار و درد ماهیچه ها بدن بیشترین جذب کلسیم را دارد و زمانیکه ورزش را ادامه دهید عادت می کنید و دردتان کمتر و کمتر می شود و استخوان هایتان محکم و محکم تر.اگر میخواهید بدانید در معرض پوکی استخوان هستید یا خیر پای چپ خود ا زمین بگذارید ، پای راستتان تا پشت باسن به عقب ببرید ، دستانتان را به حالت پرواز باز کنید و چشمانتان را ببندید، اگر بیش از ۵ ثانیه دوام آوردید وضعیت استخوان هایتان خوب است در غیر این صورت ضعیفند . علل کم اهمیت تری وجود دارند که موجب ضعف استخوان ها می شوند که می توان از آنها می توان به مصرف زیاد نمک و کافئین (چه قهوه و چه مواد مخدر و الکل) ، اشاره کرد . در یک کلام انجام ورزش قدرتی به همراه دریافت امگا۳ ، کلسیم و ویتامین D  کافیست ، بقیه مسائل نسبی هستند و نمی توان در مورد آنها قاطعانه اظهار نظر نمود .

استخوان

 

(برای انجام ورزش قدرتی مجبور نیستید به باشگاه بروید کافیست به ازای وزنتان شی ء قابل تحملی بردارید و با آن پرس سینه بروید ، یا طناب بزنید ، یا اگر توانایی شنا سوئدی را ندارید می توانید روی دیوار دستها و بازوهایتان را تا سرحد درد گرفتن و گرم شدن ماهیچه ها بفشارید ، می توانید از یک بطری نوشابه خانواده پر از آب یا پر از شن به عنوان دمبل استفاده کنید! )

مجله اینترنتی چی گه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *