اشتباهات رایج کار با تردمیل

اشتباهات رایج کار با تردمیل

اشتباهات رایج کار با تردمیل

اشتباهات رایج کار با تردمیل

بسیاری از ما ترجیح می دهیم در خانه و هر زمانی که دوست داریم ، اقدام به ورزش کردن نماییم . یکی از ورزش های قابل انجام در خانه ، استفاده از دستگاه ورزشی تردمیل می باشد . دویدن و راه رفتن بر روی تردمیل ، نکات خاص خود را دارد که اگر رعایت نشود نه تنها برای بدن مفید نیست بلکه سبب بروز آسیب های جدی به بدن خواهد شد . در این بخش چند مورد از اشتباهات رایج ورزش کردن با تردمیل را برای شما بیان می کنیم .

اشتباه اول ، استفاده نکردن از کفش و یا پوشیدن کفش های نامناسب : برای راه رفتن و یا دویدن بر روی تردمیل حتما کفش مناسب انتخاب نمایید . پوشیدن کفش از پاهای شما محافظت می نماید . معمولا کفش های مورد استفاده برای تردمیل ، کفش های پد دار در بخش پاشنه هستند .

اشتباه دوم ، نگاه کردن به پاها : برای راه رفتن بر روی تردمیل بدن باید در وضعیت تعادل باشد . به طوری که سر و سینه رو به جلو و شانه ها باید صاف باشند . در نتیجه هیچ گاه نباید سر را خم نمود و به پاها یا صفحه ی تردمیل نگاه کرد .

اشتباه سوم ، کوبیدن پاها بر روی صفحه ی تردمیل : هنگام حرکت بر روی تردمیل ، سعی کنید در ذهن خود راه رفتن بر روی زمین را تصور نمایید شما هیچ گاه در پیاده روی های معمولی ، پای خود را بر روی زمین نمی کوبید چرا که این امر سبب آسیب رساندن به مفاصل و مچ پا خواهد شد همچنین این امر سبب می شود بدن زودتر خسته شود .

اشتباه چهارم ، نداشتن برنامه : برای کار با تردمیل همواره برای خود برنامه داشته باشید از سرعت یکنواخت استفاده نکنید ، سعی کنید از ریتم آرام و سریع همزمان با هم استفاده کنید . ساعت ورزش خود را تغییر دهید از موسیقی و یا دیدن برنامه های تلویزیونی استفاده نمایید .

اشتباه پنجم ، حرک بیش از اندازه دست ها : در راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل ، نیازی نیست دست های خود را به سرعت و در جهات مختلف تکان دهید چرا که این امر سبب عدم تعادل و خستگی زودتر شما خواهد شد . دستهای خود را به آرامی تکان دهید .

مجله اینترنتی چی گه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *