خواب کودک، واجبتر از نان شب است!

خواب کودک، واجبتر از نان شب است!

به گزارش مجله اینترنتی چی گه و به نقل از ان بی سی نیوز جدید ترین تحقیقات مربوط به خواب و استراحت کودکان ، بیانگر این است که خواب مناسب کودکان و نوجوانان میتواند بر هوش و یادگیری آن ها اثر مثبت بگذارد. ولی به شرطی که این میزان از حد مجاز فراتر و یا کم تر نشود.

شواهد نشان میدهد که حداقل ۲۵ درصد کودکان ۱۲ ساله ،خواب کم ترین نسبت به میزان پیشنهاد شده دارند و از همین جهت نیز میتوان تاثیر این مورد را بر یادگیری آن ها مشاهده نمود. دکتر استوارت از بیمارستان بریگهام بوستون زنان ، اطلاعات خوبی در اختیار ما گذاشته است.

براساس توصیه هایی جدیدی که در سایت AASM قرار گرفته است، میزان خواب برای سنین مختلف بروزرسانی شده است و نوشته است که باید از ادبیات جدیدی برای توصیف خواب کودکان و نوجوانان بهره ببریم. در جدید ترین پست این مقاله ، میخوانیم:”کودکان ما به استراحت بیشتری نیاز دارند.”

برای حفظ سلامتی کودکان خود و دریافت مقدار مناسبی انرژی باید کودکان ما ،در هر ۲۴ ساعت، موارد زیر را رعایت کنند:

۱-نوزادان ۴ ماه تا یک سال:۱۲ الی ۱۶ ساعت خوابیدن و چرت زدن

۲-کودکان یک تا دو سال:۱۱ الی ۱۴ ساعت خوابیدن و چرت زدن

۳-کودکان سه تا پنج سال:۱۰ الی ۱۳ ساعت خوابیدن و چرت زدن

۴-کودکان شش تا دوازده ساله: ۹ الی ۱۲ ساعت خواب و چرت زدن

۵-نوجوانان ۱۳ الی ۱۸ ساله: ۸ تا ۱۰ ساعت خوابیدن و چرت زدن

(منظور از چرت زدن ، خوابیدن به مدت کوتاه است)

خواب کودکان،واجبتر از نان شب است!

خواب کودک،واجبتر از نان شب است!

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که استراحت نا مناسب  میتواند خطراتی در خصوص سلامت برای جوانان در بر داشته باشد.

خواب نا مناسب میتواند باعث:

۱- بروز مشکلات قلبی

۲- بروز اختلالات عصبی و فکری

۳- سردرد

۴- خستگی بیش از اندازه

۵- کم حوصلگی

۶- عصبانیت شدید

شود.

همچنین این دانشمندان راه کارهایی نیز در خصوص بهتر خوابیدن نیز منتشر کرده اند.

۱-در اتاق  خود به هیچ وجه وسایل الکترونیکی نظیر لپتاپ، اسمارت فون و تبلت قرار ندهید. موج های مضر این دستگاه ها خواب نرمال شما را سلب میکنند.

۲- مشق ها،کار های عقب مانده و یا جمع کردن وسایل مدرسه خود را به موقع خواب موکول نکنید!

۳-از هرگونه انجام فعالیت های شدید قبل از استراحت خودداری کنید.

۴- در روز های تعطیل، ساعات بیکاری وساعات فراغت، طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید خوب استراحت کنید و بخوابید.

همچنین این توصیه را به والدین میکنیم که اگر مشکلات کم خوابی فرزندان شان همچنان باقی مانده است، به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

نقش والدین در کنترل میزان خوابیدن کودکان و نوجوانان بسیار مهم است.

 

 

مجله اینترنتی چی گه

مسیحا غفاری

دانش آموز هستم و مسلط به نرم افزارهای گرافیکی،برنامه نویسی(#C و VisualBasic و Flash).عاشق نرم افزارهای کامپیوتری و علاقمند به کشف قابلیت های برنامه ها!چند تا نرم افزار هم طراحی کردم!تا به حال توی زمینه ساخت و مونتاژ کلیپ هم موفق بودم! علاقمند مباحث مربوط به شبکه و اینترنت و توی تامین امنیت مودم هم فعالیت دارم.سابقه وبلاگ نویسی و فعالیت وبمستری هم داشته ام. به امید پیشرفت چی گه؟.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *