خواب (۹ ماده غذایی که کمک می کند خوب بخوابید)

خواب  (۹ ماده غذایی که کمک می کند خوب بخوابید)

خواب  (۹ ماده غذایی که کمک می کند خوب بخوابید) ؛ مهم نیست که خواب شما به دلیل تغییر ساعت خواب ͺشغلی پر دغدغه یا دیگر مشکلات زندگیتان مختل شده باشد.داشتن احساس خستگی وافعا ازاردهنده استو میتواند منجر به بروز مشکلات جدی سلامتی گردد که بیماریهای قلبی و افسردگی از جمله انهاست.اما قبل از اینکه به سمت اخرین داروهای تجویز شده بروید در تغذیه خود تجدید نظر کنید.تغییر رژیم غذایی ممکن است در طولانی مدت سبب بهبود کیفیت خواب شما گردد.به شرط از غداهای محرک خواب استفاده کنید.

خواب

بادام

بادام ها سزشار از منیزیم و در عین حال منبع دیگری از کلسیم هستند.شما میتوانید تعداد کمی بادام روی تکه ای نان سبوس دار مالیده و میل کنید که مصرف ان به خواب شما کمک می کند.

لبنیات

محصولات لبنی غنی از ملاتونین بوده و باعث افزایش مقدار کلسیم می گردد.بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده که کمبود کلسیم با کیفیت بد خواب مرتبط است .از این رو ممکن است این ضرب المثل قدیمی حقیقت داشته باشد که به رغم همه چیز مصرف یک لیوان شیر گرم به بهبود خواب شما کمک می کند.

اسفناج

اسفناج علاوه بر پتاسیم و منیزیم سرشار از کلسیم نیز هست.کلسیم ماده معدنی دیگری است که نقش مهمی در بهبود خواب شما ایفا می کند.کلسیم در تولید ملاتونین به بدن کمک می کند.ملاتونین هورمونی است که به بدن شما کمک می کند تا ریتم شبانه روزی خود را حفظ کنید.شما می توانید همان فواید را از دیگر سبزیجات پر برگ و تیره رنگ مانند برگ چغندرͺ کلم پیچ ͺبرگ شلغم دریافت کنید.

موز

این ابر میوه تمام عیار که یک وعده غذایی کوچک و مختصر را شامل می شود سرشار از پتاسیم و منیزیم است. دو ماده معدنی که باعث ارام سازی هر چه بیشتر عضلات می گردند. در حقیقت کمبود منیزیم یا سندرم پای بی قرار و گرفتگی شبانه عضله مرتبط است که مطمئنا این دو بیماری می تواند باعث مختل شدن خواب شبانه شما گردد.مصرف روزانه یک عدد موز را جزو برنامه غذایی خود قرار دهید تا شاهد برطرف شدن مشکلات خواب خود باشید.

گیلاس

گیلاس سرشار از ملاتونین(هورمونی که باعث خوابالودگی می شود )هستند.اگر تمایل به نوشیدن اب ان ندارید یه عنوان وعده غذایی اخر شب یک فنجان گیلاس میل کنید.

ماهی

ماهی ها سرشار از تریپتوفان ( داروی مسکن طبیعی )هستند که مقدار این ماده در ماهیانی شیبه تن ͺکاد و میگو حتی از گوشت بوقلمون نیزبیشتر است و در بالاترین سطح خود قرار دارد اما چون تمام غذاهای دریایی به دلیل میزان بالای مواد الاینده ماهیگیری های بیش از حد و یا روشهای نادرست ماهیگیری که باعث کشته شدن سایر گونه ها می گردد برای ما و سیاره زمین سالم نیستند.

بادرنجبویه

بادرنجبویه دارای رایحه ای لیمو مانند و عضوی از خانواده نعناعیان است که برای مدتهای مدیدی محرک بسیار موثری برای خواب بوده است اما به نظر می رسد که ترکیب ان با گیاه دیگری به نام سنبل الطیب بیشترین تاثیر را در بر داشته باشد.در تحقیقی در ژورنال تحقیقات گیاهان دارویی منتشر گردید ۸۱ درصد افرادی که مشکلات خواب کمتری داشتندو ترکیب این دو گیاه را مصرف کرده بودند خواب بهتری داشتند تا افرادی که دارو نما ها را مصرف کرده بودند. از هر دوی انها می توانید به عنوان مکمل استفاده کنید یا می توانید با خیساندن یک تا دو قاشق چایخوری بادرنجبویه خشک شده و یک قاشق چایخوری ریشه سنبل الطیب در یک فنجان اب جوش به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه چای گیاهی درست کنید.

بابونه

گیاه دیگری که اثری همچون بادرنجبویه دارد بابونه است که به عنوان درمان گیاهی بی خوابی برای هزاران سال استفاده شده است. طبق مطالعه صورت گرفته بر روی حیوانات این گیاه همچون داروی تسکین دهنده موجب ارامش موش ها گردید و تنها مطالعه صورت گرفته بر روی حیوانات این گیاه همچون داروی تسکین دهنده موجب ارامش موش ها گردیدو تنها مطالعه صورت گرفته بر روی انسان بررسی تاثیر بابونه بود که مشخص شد این گیاه نسبت به دارونماها از اثر گذاری بیشتری در کاهش اختلال اضطراب فراگیر برخوردار است.چای بابونه در هر سوپر مارکتی موجود است از این رو روش درمانی ساده ای در دسترس شما قرار دارد.

مجله اینترنتی چی گه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *