چگونه شروع به دویدن کنیم

چگونه شروع به دویدن کنیم

چگونه شروع به دویدن کنیم

چگونه شروع به دویدن کنیم

گرچه ورزش دو یکی از راحت ترین ورزش ها برای انجام می باشد ولی باید نکاتی را در مورد این ورزش در نظر داشت . در زمان دو ، بدن شروع به عرق کردن می نماید ، ضربان قلب شدت یافته و همین امر سبب می شود فرد احساس تشنگی نماید ، پس توجه به میزان آب موجود در بدن بسیار لازم است . دونده باید در طول روز آب کافی بنوشد و هنگامی که در انجام ورزش احساس تشنگی کرد ، آب بنوشد تا بدن او کاملا هیدراته باشد . برای دویدن نیاز به کالری خواهید داشت پس پیش از دویدن ، حتما از مواد غذایی سالم و مغذی استفاده کنید تا مجبور نشوید پس از انجام ورزش ، به غذاهای ناسالم رو بیاورید . یکی از نکات دیگری که باید هنگام ورزش دو در نظر گرفته شود ، استفاده از لباس راحت می باشد . این لباس باید نخی باشد تا بتواند رطوبت حاصل از دویدن را از سطح بدن به خوبی جذب نماید . لباس باید سبک بوده و شخص با پوشیدن آن احساس راحتی نماید . برای ورزش کردن برنامه ی مشخصی داشته باشید و آن را دنبال نمایید . زمان دویدن بدن خود را کاملا صاف نگه دارید و هیچ گاه خم نشوید و شانه های خود را به سمت جلو نیندازید . از گام های استوار بهره بگیرید . برای ایجاد انگیزه ی بهتر ، از مسیرهای متفاوتی برای پیاده روی استفاده نمایید تا از یکنواختی و کسالت در طی یک مسیر خاص ، مصون بمانید . برای خود مسیری طراحی کنید مثلا می توانید دایره درست کنید و یا به صورت زیکزاکی شروع به دویدن نمایید . در مسافت های طولانی ، از موسیقی استفاده کنید و افکار خود را به سمت مسائل مثبت سوق دهید و به فکر این که زودتر به مقصد برسید ، نباشید . برای این که بتوانید انرژی خود را در طول مسیر نگه دارید ، بهتر است برای شروع ، آهسته بدوید و به تدریج سرعت خود را افزایش دهید .

مجله اینترنتی چی گه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *